Hirdetés

Lájk reánk!

Hirdetés



Pénz és Marketing a NETen

Ahogy azt az oldal címe is mutatja, ennek a lapnak a legfontosabb témái: az Interneten történő pénzkeresés és az ehhez szükséges marketing eszközök.

Sikeres Online-Vállalkozás lépései

A bejegyzés címe pontatlannak nevezhető annyiban, hogy ezek a fő szabályok - válaszd bármelyik módszert ez előző cikkben felsoroltak közül, vagy kezdj bele akármilyen más területen domináló projektbe - minden vállalkozásra egyaránt vonatkoznak. Ha az alább felsorolt lépéseket figyelmen kívül hagyod, elég sanszos, hogy nehezebben éred el a kívánt eredményt. De erre ne is gondoljunk, mert nyilván azért olvasol, hogy megtedd, amit megkövetel Tőled a "haza" :) Hát akkor célunk: a siker!

Akkor azt hiszem, el is jött az ideje, hogy bemutassam Neked az említett lépéseket, azok legfontosabb elemeit, valamint rámutassak arra is, hogy a legtöbben hol buknak el, ezek teljesítése közben. Az általam megalkotott 3+1 fő axióma tehát:

1. Kell egy JÓ ötlet!

Ha ez kimarad, máris bukta a történet. Minden sikersztori azzal indul, hogy valakinek eszébe jutott valami. Hiába vagy profi az "építész" szakmában, aki bármit "megépít", ha nincs meg az elképzelésed arról, mit érdemes "építeni" a világ számára. Ha van egy remek elképzelésed, amiben hiszel, hogy az nagyot ütne, akkor ne hagyd elveszni annak gondolatát. Tervezd meg a működést, a kivitelezést, valamint a felfuttatását.
Buktatók: egyes embereknek eltér a JÓ ötletekről alkotott képük. Például, ha én kitalálom, hogy balettruhákba öltöztetett patkányokat árulok a piacon, az lehet, hogy kreatív elgondolás, de nem valószínű, hogy mindenki zseniálisnak véli. Nem egy hátrány, ha nem csak a saját fejed után mész, hanem azért körbe járod a témát. A fő kérdés mindig az: van-e rá igény. Persze azt sem szabad hagynod, hogy a szkeptikus ismerőseid lehúzzanak, mert lehet, hogy egy óriási lehetőségtől veszik el vele a kedved. Fontos még kizárni a saját negatív gondolatokat, mint például a "de van már ilyen", "úgy sem lennék rá képes", stb... ne játszd Te is azt a "közkedvelt" játékot, hogy meggyőzd magad arról, miért ne csináld. Inkább azon gondolkodj el, hogy mi haszna lenne, miért érdemes belevágni.

2. Vágj bele!

Az ötletünk már megvan, ha elég magával ragadó az elképzelés, akkor már szinte megunk előtt látjuk a teljes megvalósult koncepciót. Itt mégis mi lehet a para? Sokaknál így néz ki a szituáció: kipattan a szikra... "de jó lenne csinálni egy...", aztán tovább haladva "mekkora lehetőség lenne... mennyi pénz lenne benne...", majd pillanatok/percek/órák elteltével a láng ismét kialszik és az ötlet a feledés örökké tartó homályába vész. Éppen ezért fontos, hogy vágj bele AZONNAL! Üsd a vasat, amíg meleg, sőt... izzon még annál is jobban! A legtöbb kudarc forrása: rengeteg ember agya duzzad a nyerőbbnél nyerőbb ötletektől, de az egész sztori elapad azután a felismerés után, hogy "de ehhez nem értek... nem tudom megcsinálni". Ez az a pont, ahol ugyancsak TILOS megállni! Azonnal keríts valakit, aki szakmailag otthon van a szóban forgó témában és csináljátok együtt! Ezek mind csak akadályozó tényezők és nem zsákutcák, folytatni kell a kreálást így, vagy úgy. Ha pedig az ötletgazda és a kivitelező is Te tudsz lenni egy személyben, akkor igazán szerencsés helyzetben vagy. De muszáj megértened: ha nem ebben a cipőben jársz, akkor sem szabad elvesznie a tűznek.

3. Soha NE állj le!

A terv adott, a kivitelezés folyamatban, vagy már be is fejeződött, vagy akár már a projekt marketing részén dolgozol... Mi következik? Nagy valószínűséggel az első kudarc... (tipikus példa: nem tudom az oldalam felfuttatni, nem jönnek az új látogatók) ezt követően a második kudarc jön... majd a harmadik... és így tovább, sajnos az esetek döntő többségében ez a helyzet (hozzátenném: a sikernek CSAK EGYSZER kell bekövetkeznie). Ha egy pofára esés után leállsz, buktad! Ne hagyd, hogy a lelkesedésed eltűnjön, meg kell őrizned a motivációt! Itt már csak ennyi a recept: csináld, csináld, csináld!

+ Szerezz partnert!

Nem kötelező szabály, de a legtöbb esetben nagyon fontosnak bizonyul. Mire is gondolok itt? Ha egyedül belevágsz valamibe, könnyen előfordulhat, hogy a kezdeti lelkesedés hamar elvész. Szükséged lehet minimum egy társra, aki ugyanúgy rajong az elképzelését és annak megvalósításáért, mint ahogy Te. Ha már ketten (vagy többen) vagytok, tudjátok motiválni, ösztönözni egymást a siker érdekében.

Szólj hozzá:

süti beállítások módosítása