Hirdetés

Lájk reánk!

Hirdetés



Pénz és Marketing a NETen

Ahogy azt az oldal címe is mutatja, ennek a lapnak a legfontosabb témái: az Interneten történő pénzkeresés és az ehhez szükséges marketing eszközök.

Profitorientált weboldalak működése

Ebben a cikkben nem a szokásos céges weboldalakra gondolok, ami egy adott cég, vagy vállalkozás szolgáltatásaira hívja fel a látogatók figyelmét. Itt arról a verzióról beszélek, amikor az információidért (vagy termékeidért) kérsz díjat, amiért csak egyszer kell megdolgoznod, küzdened, majd az hosszasan, folyamatosan bevételt termel a számodra. A leggyakoribb fizetési módszer az SMS alapú (bár ez már nem túl közkedvelt, a szolgáltató elviszi a pénzed javát), vagy egyszerűen csak banki átutalás, aminél minden megrendelődnek adsz egy egyedi ügyfélkódot, melyre hivatkozva küldik el Neked a kérdéses összeget. 

Lássuk, milyenek a leggyakrabban előforduló típusai ezeknek az oldalaknak:

Termékek értékesítésére weboldalon

Ennél a résznél nem kifejezetten a webshop-szerű eladásokra gondolok, de végül is az is beletartozik. A lényeg, hogy van egy terméked (a legjobb eset, ha ez valami virtuális), ez lehet például egy szoftver, hanganyag, videó, e-könyv (azt azért hozzátenném, hogy: saját tulajdon!), ami mások számára értékes lehet, s ezeket bocsátod eladásra. Tájékoztatod a látogatókat arról, hogy miket vásárolhatnak Tőled és milyen úton tehetik ezt meg. Ebben az a jó, hogy lényegében csak egyszer kellett bele energiát ölnöd, a termék kész, az azt reklámozó oldal kész (amihez azért egy kis marketing tevékenységre is szükséged van, hogy rátaláljanak),  már csak arra vársz, hogy szépen szállingózzanak az emberek, és rendeljék meg a szóban forgó árút. Ha van valamid, ami úgy véled, hogy eladható, mindenképp javaslom, hogy próbáld ki ezt.

Prémium Szolgáltatásokon alapuló honlap

Mondjuk ez is nagyban hasonlíthat az előzőhöz abból a szemszögből, hogy a "prémium szolgáltatás" lehet akár egy online program is (például egy számlázó program), vagy egy böngészőben futó játék, de ezeket is még inkább az előző csoportba sorolnám. Ide tartozhatna mondjuk egy fizetős videó-, illetve fájl-megosztó oldal, vagy ami erre a kategóriára a tipikus példa: a társkereső oldalak. Felmehetsz, körbenézhetsz, csorgathatod a nyálad, akár még kapsz 1-2 ingyenes napot is, majd a leglényegesebb funkciókért fizetned kell. Ez biztosan jól működhet (bár én személy szerint rühellem őket), ennél az a nagyon fontos, hogy mivel az ilyen oldalt maguk a látogatók tartanák életben, igen komoly reklámot és promóciós eszközöket igényel, hogy az indulástól kezdve azonnal látogassák. Mert - akkor már a példánál maradva - én csinálhatok akármilyen profi kinézetű társkereső oldalt, az összes eddig kedvelt funkcióval, lehet benne 3D-kamerás opció, lehetne lehetőség online-kefélésre, akár belerakhatok egy korlátlan teleport szolgáltatást is :) de semmit nem ér az egész, ha a regisztráció után nem találod rajta emberek ezreit. De ha egy ilyen felfut, akkor biztos komoly pénzeket hoz.

A "nagylelkű" módszer

Nincs információm ennek az eredményeiről, de ezzel is gyakran találkozhatunk a weben. Működőképes lehet, ha hiszel az általad - ingyen - szolgáltatott információ (vagy termék) magas értékében, valamint az emberi hála intézményében. A lényege: olyan kérdésre, problémára nyújtasz megoldást, ami sokakat érint és aminek feloldása hatalmas előrelépést jelent az olvasóid számára. Cserébe kötelezően nem kérsz semmit, csak megadsz egy lehetőséget arra, hogy - amennyiben meg szeretnék köszönni - honorálhassák azt (PL: erre a bankszámlaszámra küldj egy jelképes összeget). 

Szólj hozzá:

süti beállítások módosítása