Hirdetés

Lájk reánk!

Hirdetés



Pénz és Marketing a NETen

Ahogy azt az oldal címe is mutatja, ennek a lapnak a legfontosabb témái: az Interneten történő pénzkeresés és az ehhez szükséges marketing eszközök.

A Like-kapu hatalma

Mi is az a Like-kapu? Egy igen komoly kis "szerszám" a Facebook-oldalunkon, amit új lájkolók szerzésére alkalmazunk. Ha sikerül megfelelően alkalmaznod, akár drasztikus mértékben megnőhet a követőid száma.

A működése egy látogató szemszögéből: 

A szóban forgó Facebook-honlapnak van egy "aloldala" (azaz egy beleépített alkalmazás), ami egy - a látogatók számára érdekes - tartalommal kecsegtet. Az őt köszöntő felület viszont felhívja rá a figyelmet, hogy a lényeges információ csak azt követően válik elérhetővé (láthatóvá), ha a Like gombra kattint. Ha az ígért tartalom valóban érdekli az illetőt, és megéri neki ezt az áldozatot (a legtöbb esetben ha már idáig eljutott, akkor csak nem hátrál meg), akkor máris egy új követőt tudhatsz magadénak. 

Tehát ha egy jó mézesmadzagot sikerül kifejlesztened (amit persze azért meg kell mutatnod másoknak, hogy lássák és ezáltal meg is nézzék), akkor sokkal többen fognak Hozzád csatlakozni. Rengeteg - az emberek aurájába tolakodó - alkalmazást készítenek az ilyen gyűjtögetésre. Számtalan esetben ráadásul az alkalmazásnak nincs is köze az oldal témájához, csak a like-gyűjtögetést tartja szem előtt, majd csak a jövendőbeli posztoknál veszi észre az új követő, hogy milyen oldalra is klikkelt. Ez sem feltétlen baj, mert ők legfeljebb visszavonják a lájkukat, de akit érdekel az oldalad, az úgyis maradni fog.

Tipikusan ilyen módszert használó alkalmazások:

  Tudd meg, Te hány korsó sört tudsz felkapkodni...
  Tudd meg, ki lesz a jövendőbeli csajod...


Ezek ráadásul azzal a funkcióval lettek bővítve, hogy a generált eredményről egy kép kerül ki az új látogató falára (amit aztán természetesen bármikor eltávolítható), hogy azzal újabb embereket csalogasson magához.

Én az egyik oldalamnak egy ugyanilyen alkalmazással szereztem rengeteg új látogatót. Onnantól kezdve, hogy ráharaptak, a Like-ok száma, az aktivitás, és ezáltal a látogatottság is közel a 10-szeresére nőtt 2 nap alatt. Kezdetben 450 lájkkal indultam (ezeket úgy hoztam össze, hogy először profilt hoztam létre és szép lassan jelölgettem embereket - nem túl stílusos megoldás, de akkor egy ötletnek elment - majd ezt a profilt később Facebook-oldallá konvertáltam), létrehoztam egy ilyen alkalmazást és néha kiposztolgattam, hogy használják... napokig semmi reakció nem volt rá, majd az egyik napon jókor jó időben (olyan délután 1 körül) elindult a lavina... 7 új ember... 15 új ember... 30 új ember. Egy nap leforgása alatt 300 új tag érkezett, a következő nap pedig még keményebb számokat mutatott. Figyelgettem a kis ikont (ami profilnál az új ismerősnek történő jelöléseket mutatja), ami az újabb lájkolók számát mutatja... Mondanom sem kell, ledöbbentem, mikor a második napon egy 3 órás intervallum után a következő látvány fogadott:

Na, itt már éreztem, hogy érdemes lesz posztolgatni, hogy növeljem az aktivitást is... Persze a történet ezután sem állt meg... A második nap 2500 új tagot hozott, azt pedig sosem lehet tudni, hogy hol áll meg...

Tehát érdemes Like-kapuval ellátott alkalmazást telepítenem a Facebook-oldalamra?
A válasz: igen... nagyon is :)

Like-kapu készítésével kapcsolatos információkat itt találsz:
facebookalkalmazaskeszitese.blogspot.com/2012/04/like-kapu-keszitese.html

Szólj hozzá:

süti beállítások módosítása